Poslijednja vožnja i poslijednja žrtva
Poslijednja vožnja i poslijednja
žrtva
(tekst preuzet sa
zeljeznice.net)
Malo o kraju uzane pruge Ploče-Sarajevo.
Posljednji svečani vlak je krenuo iz Ploča u 7.30 sati. Lokomotiva je bila
čašljinska 83-146 sa Kobelovim dimnjakom. Ista je bila na zasićenu paru. Sastav
vlak je bio službeni + pet putničkih vagona. Strojovođa je bio iz Jablanice
Alija Klepo a ložač Zdravko Ljoljić. Šef kolodvora u Pločama je bio Branko
Brkan. Prometnik koji je otpremio vlak je bio Vlado Vrankić. Na tom svom
posljednjem putovanju vlak je imao i posljednju žrtvu. Poginula je
četrdesetogodišnjakinja Jela Jerković iz Kule Norinske. Taj jesenji dan bilo je
kišovito. Ljudi su uz prugu nosili rakije, suhih smokava i drugog da počaste
osoblje. Nesretnica je valjda htjel strojno osoblje počastiti u vožnji. Kišobran
joj je zapeo za lokomotivu i nju je povuklo pod kotače. Vlak je stigao u Mostar
sa 150 minuta zakašnjenja.
.
Od Mostara vlak je vukla lokomotiva serije 83
Đakuša. Broj neznam. Iz mirovine je doveden Mato Soldo koji je vozio do Konjica.
Ložač je bio Salko Ćorić, oba Mostarci. Salko je kasnije još radio na pruzi od
Čapljine prema Dubrovniku. U Konjicu su na vlak sjele tri lokomotive zupčanice
serije 97. Na čelu je bila lokomotiva 97-029 a na njoj najstariji strojovođa
Drago Medvid sa 94 godine. Po nekim podacima je Medvev, Nedvid, Nedved. Trebalo
bi na groblje u Konjic otići i provjeriti ili u župni ured pogledati knjigu
"Matica umrlih". Po prezimenu bi mogao biti porijeklom iz Slovenije, Hrvatskog
Zagorja ili Češke. Naime prvi stručni radnici su dolazili od tuda, sa dolaskom
željeznice. Iz Bradine je vlak vukla lokomotiva serije 85. Broj isto neznam.
Strojovođa je bio Anton Slatinšek, Slovenac. Ložač je bio Mustafa Mujezinović,
vlakovođa (vozovođa) Adem Kahriman, manipulant Luka Rajić i kondukteri Miloš
Vujević, Nikola Krajišnik i Osman Hodžić. Vlak je navečer stigao sa dosta
velikim zakašnjenjem u Sarajevo.
Inače posljednja lokomotiva zupčanica koja je bila na čelu vlak 97-029 nalazi se u Ausrtriji. to je u mjestu Frojach, u uskotračnom muzeju.
Inače posljednja lokomotiva zupčanica koja je bila na čelu vlak 97-029 nalazi se u Ausrtriji. to je u mjestu Frojach, u uskotračnom muzeju.
Preneseno sa www.zeljeznice.net
Priredio: Smail Špago
Keine Kommentare:
Kommentar veröffentlichen