Golf za sve prilike
Ostavio je traga na čitavoj klasi modela, ali je sam po sebi ostao bezklasan: VW Golf puni 50 godina. Golf je daleko najpopularniji automobil u Njemačkoj. Čitave generacije dobijale su vozačku dozvolu u klasičnom automobilu iz Wolfsburga. Nasljednik Bube ocih dana puni 50 godina. Premijerno je prikazan 1974. kao Golf I.
Prvi Golf je sišao sa proizvodne trake u Wolfsburgu 29. marta 1974. Kompaktan, a opet prostran iznutra, sa pogonom na prednje točkove, preklopivim zadnjim sjedištem i velikim vratima prtljažnika. U poređenju sa Bubom, novina je možda izgledala kao da je sa druge planete. Ali vodeno hlađeni prednji motor i pogon, kao i jasan ugaoni dizajnerski jezik i tehnologija, već su bili prikazani nedugo ranije u modelima Scirocco i Passat.
Rastanak od Bube, koju je VW proizvdio skoro tri decenije, teško da je mogao biti jasniji. VW spašen od izumiranja
Bila je to sudbonosna godina za VW, koja je rezultirala gubitkom od 807 miliona njemačkih maraka i pet posto padom radne snage. Razlozi: pad prodaje, fluktuacije valuta i, prije svega, rast troškova materijala i osoblja. Marka je predugo držala Bubu i prodavala se sve slabije,
" Više od 37 miliona Golfova prodani se širom svijeta od dana lansiranja. Sa proizvodne trake u fabrici već izlazi osma generacija. To je pravi fenomen.Pogotovo što automobil ima dobre rezultate kod svih vrsta kupaca. Golf je oduvijek zaista bio besklasan. Svako ga može voziti. Od advokata ili generalnog direktora, pa sve do normalnog radnika. Malo je automobila koji su to postigli.
U svom bestseleru "Generacija Golf", autor Florian Illies je čak cijelu starosnu grupu rođenu između 1965. i 1975. nazvao po ovom automobilu. "Ono što je zapravo zamišljeno kao definicija automobilskog stava prema životu, postalo je odgovarajuća podloga za cijelu generaciju“, napisao je autor.
Godine 2003., grad Wolfsburg se na nekoliko mjeseci čak i preimenovao u "Golfsburg" na gradskim znakovima. A 2015. godine, grad je obilježio model velikom golf skulpturom koju je donirao VW. Golf će također biti dostupan i kao električni automobil.
Golf nastavlja živjeti, a sada je dobio i zlatnu lentu za svoj 50. rođendan.
Golf I - 1974-1983
Nasljednik Bube je prvi put sišao s proizvodne trake u Wolfsburgu 29. marta 1974. godine. U poređenju sa Knubbel bubom, nova je možda izgledala kao da je sa druge planete. Ali vodeno hlađeni prednji motor i pogon, kao i ugaoni, jasan dizajnerski jezik i tehnologija već su bili prikazani na nekim prethodnim modelima.
Golf II - 1983-1991
Više prostora i bolju aerodinamiku imao je Golf II, koji je na tržište izašao 1983. godine. Arhiv Wolfsburga imenuje prvi kontrolisani katalizator (1984), ABS (1986) i pogon na sve točkove u Syncro (1986) kao prekretnice. Prvi Golf motor sa tehnologijom sa četiri ventila debitovao je iste godine.
Golf III - 1991-1997
Treća generacija je počela 1991. godine i bila je prije svega sigurnija. Prema VW-u, između ostalog, poboljšana su svojstva sudara. Prednji vazdušni jastuci su takođe bili dostupni od 1992. godine, bočni vazdušni jastuci od 1996. godine, a ABS je postao standard iste godine.
Golf IV - 1997-2003
Golf nikada nije bio moderan. Upečatljiv C-stub je uvijek ostao prepoznatljiv – opet jači u seriji četiri nego u svom prethodniku. Navigacioni sistem je dostupan od samog početka, a od 1998. elektronski stabilizacioni program ESP - standard od 1999. godine. Bili su predstavljeni i šestostepeni mjenjači. Od 2002. godine, 250 km/h je bilo moguće u R32 - najbržem Golfu do tada. Kasnije bi mogao imati i mjenjač s dvostrukim kvačilom (DSG). 4,9 miliona jedinica prvog potpuno pocinkovanog Golfa sišlo je sa montažne trake.
Golf V - 2003-2008
Serija pet dolazi sa novom zadnjom osovinom sa četiri veze i čvršćom karoserijom. Ali ne samo da bi trebao biti čvršći, već i udobniji. Pored bočnih vazdušnih jastuka pozadi, stvari poput 7-brzinskog DSG-a, biksenonskih farova, senzora za kišu i panoramskog krova učinili su život prijatnijim – uz doplatu, naravno.
Golf VI - 2008-2012
Voziti i pustiti da vozi? Ne baš. Tema autonomne vožnje još nije bila dominantna kao danas. Ali vozači u Golfu VI su bili u mogućnosti da dobiju pomoć od asistentnih sistema kada je u pitanju držanje udaljenosti, ulazak i izlazak sa parking mjesta ili vožnja na brdima - a mogli su i da gledaju kroz kameru za vožnju unazad prilikom manevrisanja.
Golf VII - 2012 do 2019
Sedmica je bila do 100 kilograma lakšia i skoro za četvrtinu ekonomičnija od svog prethodnika. Dizajn je ponovo postao malo čišći – što bi moglo navesti gledatelja da pomisli na prvi ili četvrti Golf. Još više asistencija i mnoge varijante - kao što je prvi potpuno električni Golf, predstavljen je za 40. godišnjicu. Do 2019. godine proizvedeno je 6,3 miliona Golfa VII.
Golf VIII - 2019. do danas
Evolucija umjesto revolucije - novi model je također odmah prepoznatljiv kao Golf. Unutra, međutim, sada u bazi postoje samo digitalni instrumenti. Međutim, zaštitni znak pouzdanog rada počinje da ima nedostatke u očima mnogih testera i kupaca. Fokus: komplikovana operacija preko dodirnih površina i glasovne kontrole. Bilo je i problema sa softverom, koje je VW riješio "mjerom dobrovoljnog servisa". Do sada je prodato više od milion ovih automobila.
Sljedeća generacija će biti električna.
Hoće li postojati deveta generacija nakon sadašnjeg Golfa 8? „Apsolutno“, kažu u VW.
Ali ne više kao motor sa unutrašnjim sagorevanjem. “Sljedeća generacija će biti električna.” I opet će se zvati Golf, ali ne ID, kao prethodni električni modeli. To bi trebalo da se dogodi do kraja decenije. “To će morati biti vozilo koje odgovara vrijednostima Golfa. Inače nema smisla.”
Da li će plan uspjeti? Stručnjaci kažu: “Golf je odličan auto. Ali svaki automobil ima svoje vrijeme.” Danas su moeli SUV mnogo traženiji. A kupci naziv Golf prvenstveno povezuju sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem. Pitanje iz perspektive kupaca je: koliko je vjerodostojan električni Golf?“ Korak da se Golf pretvori u električni automobil definitivno nosi rizike za VW.
Ali, to je već budućnost koja je na pragu.
(express)
(spagos)
Keine Kommentare:
Kommentar veröffentlichen