U novinskoj vijesti objavljenoj u mostarskom "Novom Hercegovačkom Bosiljku“, od 30. augusta 1884. godine stajalo je:
"Glasa se da će obća radnja
željeznice Mostar - Metković započeti se na 8. idućeg mjeseca, te
do 30. travnja 1885. mora biti izručena sa svim gotava državi“.
Ova vijest je obradovala mnoge građane
Mostara, jer je značila da će taj grad biti povezan sa ostalim
mjestima tadašnjom savremenom, za ove prostore novom, putnom
komunikacijom.
Kako je izgradnja ove dionice započela iz dva
smjera, Mostara i Metkovića, već 17 .februara 1885. godine, krenula
je prva lokomotiva sa mostarske stanice do naselja Čekrk,dokle je u
tom momentu pruga bila potpuno dovršena, a 28. februara pruga je
bila osposobljen do Jaseničkog mosta u dužini 10 km. Iz
smjera Metkovića prema Mostaru je istovremeno bilo dovršeno bilo
prvih desetak kilometara pruge.
Nije se dugo čekalo na završetak
ove relacije jer je već 18 aprila 1885. godine, oko 20.00 sati u
Mostar stigao prvi voz iz Metkovića, ali do svečanog otvaranja
pruge prošlo je još dva mjeseca.
Uz ogromno prisustvo i
oduševljenje građana Mostara 13. juna 1885. godine, oko 10.30 sati
stigao je na Željezničku stanicu u Mostar prvi voz iz Metkovića
koji je iz ovog mjesta bio ispraćen zvonjavom zvona i pucanjem iz
topova.
Stara Željeznička stanica u Mostaru bila je
prepoznatljiva po tome što je od strane ulice imala čekaonicu sa
blagajnama, a sa druge strane zgrade izlaz na perone.
Sa strane
prema kolosijecima nalazio se lijepo uređen restoran, ili
"željeznička restauracija“. Na spratu iznad, bili su
stanovi, u kojima je stanovalo željezničko osoblje.
Šest godina
kasnije, počeli su voziti prvi vozovi do Sarajeva, na sjever. Prije
toga, godinu po godinu, u pravcu sjevera bile su završavane dionice
pruge dolinom Neretve do Konjica, a kasnije i najteži dio pruge, uz
Bradinu i kroz tunel na Ivanu.
Konačno, 1. augusta 1891.godine,
malo prije osam sati ujutro krenuo je prvi voz iz Mostara za
Sarajevo, što je simbolično značilo otvaranje i ove dionice.
U
vrijeme dok se je radila dionica Mostar – Sarajevo, stanovnici
grada na Neretvi su se koristili blagodatima izgrađene dionice
Mostar – Metkovići.
Organizuju se "zabavni vozovi“, koji
su u ljetnom periodu vozili Mostarce na izlet u obližnje Žitomisliće
, sa polaskom iz Mostara u 14.00 a povratkom u 19.00 sati.
U dane
vožnje "zabavnog voza“, na željezničkoj stanici u samo
jutro postavljala bi se velika crveno-bijela zastava. To je bio znak
da taj dan kreće "zabavni voz“.
U prilogu: Red vožnje Bos.-herceg. Državne željeznice, vrijedi od 1. maja 1894. do dalje odredbe,
i stara željeznička stanica Mostar
priredili: Armin Džabirov, Smail Špago, Tibor, Vrančić
(NovaSloboda.ba)
Keine Kommentare:
Kommentar veröffentlichen