Adios “vochito”
Mariachi bend svirao je 30. jula 2003. u fabrici Volkswagen u La Puebli (Meksiko), a na kraju je jedan sombrero ostao ležati na krovu - dostojan oproštaj za automobil koji je u svom dugom vijeku bio mnogo više od transportnog sredstva: Kultni objekat, simbol ekonomskog čuda, izvozni hit i političko pitanje.
Buba, buba, el vocho, izvorno je bila nacistička ideja. Godine 1934. Ferdinand Porsche je dobio zadatak da razvije jeftin automobil, a četiri godine kasnije proizvedeni su prvi predserijski modeli automobila Kraftdurch-Freude.
Nakon rata, projekat je krenuo, a navodno je New York Times prvi uporedio automobil sa bubom koji puzi. Trebalo je neko vrijeme, a onda se to ime i zadržalo. Budući da je dugovječnost bila jedna od njegovih izvanrednih karakteristika, čak je i posljednji automobil koji je sišao s proizvodne trake u Meksiku (u Njemačkoj je to već bila 1978.), i dalje je izgledao kao tipična Buba.
Njen nasljednik, New Beetle, smatra se pionirom retro trenda. Primjer, kako vizije budućnosti postaju nostalgija.
(welt)
Ukupno je proizvedeno 21,5 miliona Buba. Bio je to svjetski simbol za njemačku industriju, a također oličava i njemačku istoriju 20. stoljeća sa svim njenim usponima i padovima.
Razvijen od strane Ferdinanda Porschea 1930-ih, na kanalu Mittelland 1938. je osnovan jedan čitav grad za proizvodnju "KdF-Wagena", koji je kasnije postao Wolfsburg. Međutim, u početku ništa nije išlo po planu.
Nakon rata dvije trećine proizvodnih pogona su bili uništeni. Ipak, pod britanskom upravom, 1.785 vozila je napustilo fabriku 1945. godine, a sljedeće godine, 18.000 zaposlenih je izradilo 10.000. buba.
Priča o uspjehu Bube počela je tek nakon Drugog svjetskog rata. Njegov robustan bokser motor, originalan oblik i smiješna reklama („Er läuft und läuft und läuft“, „On radi, radi i radi“) čine ga svjetskim bestselerom. Ukupno je napravljeno milion Buba 1955, deset miliona 1967, a zatim 20 miliona 1980.
Proizvodnja buba u fabrici u Wolfsburgu okončana je već 1974. godine. Proizvodnja u Evropi okončana je 1978. godine kada je posljednji primjerak sišao s proizvodne trake u Emdenu.
Od 1996. godine Meksiko je bio jedina lokacija na svijetu gdje se Buba još uvijek proizvodila. Posljednja Buba dio je nostalgične edicije od 3000 komada. Završetak izrade posljednjeg primjerka prenošen je širom svijeta putem satelita iz fabrike u Puebli.
Posljednja Buba danas stoji u Autostadtu u Wolfsburgu.
(waz)
(spagos)
Keine Kommentare:
Kommentar veröffentlichen