13 Rudolfov most – Malo je poznata činjenica iz istorije Mostara da je mostogradnja za vrijeme austrougarske vlasti trebala biti okrunjena još jednim, novim, nesvakidašnjim arhitektonskim čudom, za koga se onoga vakta govorilo da bi svojom monumentalnošću mogao zasjeniti čak i i Stari most. Uvidjevši da Mostar treba pod hitno još jedan most zbog širenja prema zapadu, gradski projektanti su u julu 1913. godine završili projekt izgradnje novog mosta.
Sam nacrt mosta, njegov budući izgled i funkcionalnost, oborio je s nogu, kako obične građane, tako i stručnjake. Ovaj most bio je projektiran u pseudomaurskom stilu, trebao je biti dužine 64 metra, a širine 8 metara, te još po 2 metra širine za pješake, s obje strane mosta. Što se tiče samog izgleda mosta, posebno je zanimljivo bilo, da je s obje strane mosta, cijelom svojom dužinom, most trebao imati na dva sprata izgrađene trgovine, gostionice i druge sadržaje, također sve u pseudomaurskom stilu. Na karti je jasno označena ta namjena kao trgovačkog središta (Markthalle), kao i cesta preko mosta koja povezuje Mejdan s Baščinama (Projekt. Brücken Strasse), što praktički znači, do nekadanašnjeg hotela „Ruža“. Odmah su mu nadjenuli i ime Rudolphov most, a prema nacrtu, sačuvanom u Arhivu Hercegovine, kao i u Državnom arhivu u Beču, trebao je biti armirano-betonske konstrukcije. Most je raspadom Monarhije, nakon Prvog svjetskog rata, ostao samo na papiru.
Došli smo u posjed digitalno skenirane karte - plana grada Mostara iz perioda 1913. – 1916. godine, iz Arhiva Bosne i Hercegovine , a koju nam je velikodušno ustupio g. Srećko Ignjatović. Analizirajući je, naišli smo na dosta zanimljivih detalja koje ćemo u nastavcima ovdje na fb stranici CIDOM pokušati donijeti široj javnosti.
(Džabirov, Vrančić, Špago)
(Cidom Mostar/BiH fotoenciklopedija)
Keine Kommentare:
Kommentar veröffentlichen