11.07.2015.
11.07.2015.
10.07.2015.
Vremenska distanca: Die Neue Brücke, Novi most
Tekst i fotografije je u časopisu Die Zeit, broj 28, od 9. jula 2015. godine, objavila Ursula Nolting iz Nottulna, Njemačka.
Na dvije slike Starog mosta, Alte Brücke, u Mostaru jedva da se može primjetiti bilo kakva razlika. Crno bijela fotografiju je 1955. godine napravio otac od Ursule Nolting, putujući kroz tadašnju Jugoslaviju. Kolor fotografiju je napravila Ursula na putovanju, tragovima njenog oca. Obje fotografije su napravljene sa istog mjesta, iz dvorišta džamije. Vremenska razlika između fotografija je 60 godina.
„Mi u Mostaru ne govorimo više o Starom mostu, nego o Novom mostu“ kazivao nam je vodič.
Stari most kao simbol veze između svijetova Hrišćanstva i Islama srušen je u toku rata, u novembru 1993. godine. Nakon njegove obnove između 1995. i 2004. godine Most ima još veće značenje za miran suživot različitih religioznih, kulturnih i etničkih grupa. Stogodišnja snaga veze ovog mosta podjednako nas je dirnula kao i moga oca prije 60 godina, napisala je u tekstu ispod slika Ursula Nolting.
(izvor: Die Zeit)
08.07.2015.
Na granici sjećanja: Mostar, panorama iz 1954. - fotografija 6
03.07.2015.
Prije pola stoljeća - Interesantna statistika 1965.
parking nekada
benzinska pumpa i pumpari nekada
Glavna ulica je nekada bila dvosmjerna
Interesantna statistika 1965.
Cijena benzina 1965? U Njemačkoj je tada cijena benzina bila 0,58 DM po litru, a dizela 0,52 DM. Ovo su podaci koji se odnose na Evropske uslove toga vremena.
U tekstu koji je objavljen u tadašnjoj štampi, na prelazu iz 1969. u 1970. godinu, zabilježeno je obrazlaženje u kome se kaže da se automobil više ne smije smatrati luksuzom i privilegijem malobrojnih, već potrebom suvremenog čovjeka. O tome najbolje svjedoče podaci iz susjednih zemalja: Te godine, 1965. u Austriji je bilo 109 putničkih automobila na svakih 1000 stanovnika, u Italiji 106, u tadašnjoj Zapadnoj Njemačkoj 164 i u Francuskoj 197. Iste godine u tadašnjoj Jugoslaviji registrovano je ukupno samo 187.842 putnička automobila, što je bilo 8 automobila na svakih 1000 stanovnika. Prema statističkim podacima za 1968. godinu, broj putničkih automobila u tadašnjoj Jugoslaviji već je porastao na 20. automobila na svakih 1000 stanovnika. Dakle, 1968. godine svaki pedeseti stanovnik tadašnje Jugoslavije imao je putnički automobil.
"Prema statističkim podacima o prosječnoj mjesečnoj zaradi po zaposlenom i cijeni automobila tipa Zastava 750, za fiću je 1964. godine trebalo dati 31 prosječnu plaću, 1965. godine 27 plaća, 1966. godine 22 plaće, 1967. godine 19 plaća, a 1968. godine 18 plaća. Računajući također s prosječnom mjesečnom zaradom, prosječni Francuz, Talijan ili Austrijanac za mali je automobil približno iste kubikaže 1968. godine morao dati 8-10 mjesečnih plaća, a Švajcarac i Nijemac iz Zapadne Njemačke samo 5.
Za našeg potrošača benzin je bio znatno skuplji nego što je bio za prosječnog stanovnika zapadne Europe. Računajući prosječne plaće, sredinom 1968. godine, Austrijanac je za 100 litara benzina morao dati 8,8 posto svoje plaće, Talijan 15 posto, Francuz 13,4 posto, Švicarac 5,7 posto, a Jugoslaven 18,6 posto."
(usporedni podaci ADAC i Auto svijet)
(spagos)
02.07.2015.
Stari most - stari Stari i novi Stari most
01.07.2015.
Na granici sjećanja: Mostar, panorama iz 1954. fotografija br. 5
Seriju ovih fotografija smo načinili od jedne jedine fotografije panorame Mostara iz 1954. godine.
Fotografija br. 5
1. Na mjestu današnjeg parkirališta ispred bivšeg hotela Ruže je park s velikim čempresima i drugim drvećem
2. Na uglu ulica Husnije Repca i Bašćine se još nalazi stara drvena zgrada Krankasse, dječjeg vrtića, a kasnije je bila upravna zgrada Parkova i nasada
3. Na mjestu budućeg hotela Ruža se nalazi se tzv. Popina bašča i voćnjaci
4. Još postoji zgrada gradske elektrane u koju će kasnije preseliti štamparija
5. Zgrada u kojoj se kasnije smjestio Starački dom
6. U cijeloj ulici postoje samo dvije stambene kuće ona na uglu s Onešćukovom – Adolfa Himlauera
7. I ona Stjepana Golubovića (kasnije Sliškovića)
Priredili: Ismail Braco Čampara / Tibor Vrančić / Smail Špago
novasloboda.ba
Keine Kommentare:
Kommentar veröffentlichen