Montag, 5. Oktober 2020

Mostarske kiše - 55 godina

 


Povodom 55 godina nastanka i objavljivanja "Mostarskih kiša" Pere Zupca, mostarski glumci na različitim adresama (i ne samo glumci) govore stihove ove ljubavne poeme.

Muzička podloga: Kenan Fejzić Ćina (gitara)

Ideja i realizacija: Hamica Ramić

https://www.youtube.com/watch?v=xVP6Of-zIuQ&feature=youtu.be

(Hamica)



Poema o gradu i ljubavi

Poznati Mostarci rasuti širom svijeta obilježili 55 godina legendarnih "Mostarskih kiša"

Povodom 55 godina nastanka i objavljivanja čuvene poeme "Mostarskih kiša" Pere Zupca, mostarski glumci na različitim adresama širom svijeta, i ne samo glumci, okupili su se u jednom video i progovorili stihove ove legendarne ljubavne poeme.

"Ideja za ovaj video nastala je u vrijeme onog najstrožijeg režima izolacije (lockdowna) kad smo zbog pandemije koronavirusa bili okrenuti virtualnim komunikacijama preko društvenih mreža. Najpopularnije su bili muzički video uradci s više učesnika u kućnoj varijanti, a ja sam htio da za korak budem originalniji pa sam mislio kako bi se umjesto muzike to moglo realizirati i preko poezije", kaže nam mostarski novinar i urednik Hamica Ramić, koji stoji iza ideje ovog video obilježavanja.
Naravno da je meni kao Mostarcu prvo na pamet pala poema "Mostarske kiše", dodaje, ta najljepša ljubavna himna koja pjevajući o jednoj djevojci zapravo pjeva o jednom gradu.
"Zamislio sam da poemu u dijelovima govore mostarski glumci (bez obzira gdje žive i rade), ali i drugi koji već dokazano dobro kazuju poeziju. Ideju sam prvo saopštio Peri Zupcu, a onda i nekolicini prijatelja i svi su odreda bili oduševljeni idejom. Baš kao i glumci koji su počeli slati snimljene materijale", kazao je.
Kaže kako je onda došlo do popuštanja mjera izolacije, a svi učesnici nisu bili snimili svoje priloge, došlo je i ljeto i prvobitna ideja je propala. Bilo mi je žao snimljenog materijala, a onda sam jednog dana, iščitavajući po ko zna koji put Perinu knjigu "Povratak Mostaru" objavljenu 2005. godine u sarajevskoj izdavačkoj kući Rabic, u okviru biblioteke "Evergreen", kojoj sam bio urednik, a u kojoj su su se našle i "Mostarske kiše", zapazio da na kraju poeme stoji datum: 8. oktobra 1965.
"Sjetio sam se kako je Pero govorio da je "Kiše" napisao u dahu, za jednu noć, i da ih je sutradan poslao u Zagreb, Zvonimiru Golobu, pjesniku i uredniku u to vrijeme respektabilnih novina za kulturu. Samo nekoliko dana kasnije, tačnije, 8. oktobra Mostarske kiše su u cijelosti objavljene i evo traju punih 55 godina. Onda sam odlučio da se onim snimljenim materijalom obilježi taj mali jubilej", kazao je on.
U video učestvuju glumci iz Mostara (Šerif Aljić, Sejo Đulić, Nedžad Maksumić, Robert Pehar i Emir Spahić), Sarajeva (Mario Drmać), Zagreba (Goran Bogdan, Dragan Despot, Slaven Knezović, Damir Markovina i Goran Matović), Beograda (Nebojša Kundačina i Branislav Trifunović), Novog Sada (Armin Hadžimusić), te trojica neglumaca: Marko Tomaš, pjesnik iz Mostara, Nikola Vučić (novinar iz Sarajeva) i reditelj, pisac i teatrolog Gradimir Gojer. Svi učesnici su ili rođeni Mostarci, ili su u Mostaru u nekom periodu živjeli i radili.

(klix.ba)


Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen